De ultieme SEO Gids voor copywriters

Een unieke handleiding voor schrijvers en content-creators met 14 belangrijke On-Page SEO factoren waar zoekmachines en lezers dol op zijn.

16 belangrijke on-page seo-factoren waar zoekmachines en gebruikers dol op zijn

Start de SEO Title Tag met je zoekwoord

Je SEO title-tag is de belangrijkste on-page seo-factor.
Hoe dichter het zoekwoord bij het begin van de title-tag staat, hoe meer gewicht dit heeft bij zoekmachines.

page title example

Voeg modifiers toe aan de titel

Gebruik in je titel modifiers als ‘ULTIEME’, ‘BEST’ , ‘GIDS’ , ‘2024’ , om je titel beter leesbaar te maken, te versterken en eruit te laten springen.

Pas seo-vriendelijke url's toe

Vermijd lelijke/onleesbare URL’s. Gebruik korte URL’s waarin je zoekwoord verpakt zit.

Wrap je titel in eenH1 tag

WordPress doet dit automatisch als je een titel aanmaakt voor een nieuwe blog post. Maar check of de titel ook werkelijk in een <h1> tag staat.

Optimaliseer jeMeta Description

Zorg voor een aantrekkelijke samenvatting als  ‘meta description’  die zorgt voor meer clicks naar je post of pagina.

meta example

Gebruik Facebook debugger

Check hoe je nieuw post of pagina eruitziet op sociale media met de facebook debugger

Gebruik een h2 tag voor desubkoppen

En zorg dat je zoekwoord op zijn minst 1x voorkomt in je subkoppen.

Plaats je zoekwoord in de content

Je zoekwoord moet voorkomen in de eerste 100 woorden van je artikel.

Uitgaande Links

Plaats uitgaande links (links naar artikelen op andere sites die een relatie hebben met het onderwerp). Google ziet deze links als een belangrijke ranking factor.

Interne Links

Voeg 2-3 interne links toe aan iedere nieuwe post. Link naar pagina’s en posts binnen je eigen website die een relatie hebben met je post. Een goed voorbeeld van het gebruik van ‘intern linking’ is Wikipedia.

Gebruik LSI zoekwoorden door de content

LSI (latent semantic indexing) trefwoorden zijn woorden of zinnen die conceptueel gerelateerd zijn aan een trefwoord. Dus als je wilde dat je pagina zou scoren voor “creditcards”, dan zouden LSI-keywords “geld”, “kredietscore” en “rentepercentage” zijn.

Gebruik multimediaom de gebruikservaring te verhogen

Het gebruik van ‘aantrekkelijke’ afbeeldingen, infographics en video helpt om de bezoeker vast te houden op de pagina en verlaagt dus de bounce rate.

Mobiele weergave

Met het toenemende gebruik van mobiele apparaten geeft Google nu prioriteit aan mobielvriendelijke websites in de zoekresultaten. 

Site speed

De snelheid waarmee een website laadt is een cruciale rankingfactor. Een lange laadtijd betekent een hoge bounce rate en is dus van belang voor je ranking.

Gratis SEO Audit

We hebben een gratis SEO Audit scan waarmee je website of een specifieke pagina gescand wordt op 5 key SEO indicatoren.

Ontvang aanbevelingen en een actieplan op maat in je mailbox. Doe de scan.