Landingspagina

Essentials | Checklist

Hoe maak je een goede landingspagina? Een goede landingspagina begint natuurlijk met een goede copywriter die zich de materie eigen heeft gemaakt en een originele schrijfstijl heeft. Daarna is het de beurt aan de UX/UI-designer de 'visual hierarchy' te bepalen en de pagina to leven te brengen.
Maar er zijn altijd een altijd punten die op een goede landingspagina terug moeten komen. Dit zijn de landingspagina essentials. Zie hieronder voor de essentiële elementen van een goede landingspagina.

CTA - Call-to-action

  • Primary CTA – direct zichtbaar na landing op de pagina, naast de headline of subheadline.
  • Secondary CTA’s  – Plaats deze strategisch op de pagina, daar waar wodrt gesproken over voordelen of ‘features’.

USP - Unique Selling Point

Benadruk unieke kenmerken of voordelen waarmee je je onderscheidt. Doe dit duidelijk met bullet-points.

Text - Language

Gebruik geen jargon die mogelijk te technisch en te complex is voor potentiële klanten.
Vereenvoudig het taalgebruik en gebruik opsommingstekens voor meer duidelijkheid.
Zware tekstgedeelten kunnen snel lezen (skimmability) ontmoedigen. Gebruik subheadings en verdeel de tekst in stukken.

FAQ - Bezwaren adresseren

Adresseer bezwaren of zorgen die potentiële klanten kunnen hebben. Neem een FAQ-sectie op die ingaat op veelvoorkomende twijfels, zoals bijvoorbeeld bij een IT bedrijf  implementatie, support, integratie en gegevensbeveiliging.

Social Proof - Authenticity

Plaats gedetailleerde testimonials van klanten en logo banners strategisch binnen pagina designs om authenticiteit en betrouwbaarheid toe te voegen.

Challenges

Benoem de pijnpunten/challenges voor potentiële klanten. Neem een sectie op waarin deze veelvoorkomende uitdagingen worden belicht en hoe Altares deze aanpakt, waardoor het probleem acuter wordt.

Urgentie en prikkels

Creëer een gevoel van urgentie dat aanzet tot onmiddellijke actie. Introduceer beperkte aanbiedingen of benadruk de voordelen van snel handelen.

Visual hierarchy

Optimaliseer de ‘visual hierarchy’ om een duidelijke flow te realiseren.
Gebruik opsommingstekens of pictogrammen om tekst op te splitsen en belangrijke punten te markeren, zodat je de tekst gemakkelijker kunt doorbladeren.
Gebruik afbeeldingen en icons om effectief tekst op te breken en visuele interesse toe te voegen.
Gebruik animatie en dynamische elementen om ‘engagement’ te verhogen.
Gebruik witruimte en duidelijke sectiescheidingen om het oog van de bezoeker door de pagina te leiden